Եկեղեցուն դե՞մ են

Հարցազրույց երիտասարդ ճարտարապետ Սարհատ Պետրոսյանի հետ:
17 մարտ 2010
17 մարտ 2010
«Մոսկվա» կինոթատրոնի ամառային դահլիճի պահպանության քաղաքացիական նախաձեռնության անդամ, երիտասարդ ճարտարապետ, դասախոս Սահրատ Պետրոսյանը նշում է, որ նախաձեռնող խմբի շատ անդամներ նմանօրինակ ակցիաներով հանդես են եկել նաեւ այլ դեպքերում: Հատկապես ակտիվ են եղել Հյուսիսային պողոտայի կառուցման ժամանակ:
-Ինչո՞ւ այս նախաձեռնությունը անհամեմատ ավելի մեծ արձագանք ստացավ:
-Դրա համար թերեւս 3 հիմնական պատճառ կա: Նախ ամառային դահլիճի ճարտարապետական նշանակությունը համախմբել է ճարտարապետների հանրույթի գրեթե բոլոր ներկայացուցիչներին: Երկրորդ որոշիչ պայմանը սոցիալական ցանցերի աննախադեպ ակտիվությունն էր: Ընդամենը 2 օրվա ընթացքում մեզ միացան 2000 հոգի: Այս երկու գործոնները հաստատում էին, որ իսկապես կա հասարակական պահանջ, եւ պետք է պայքարել այդ պահանջը շահագրգիռ կողմերին հասցնելու համար: Երրորդ հարցն այն է, որ այս դեպքում պայքարը ոչ թե շահույթ հետապնդող որեւէ կազմակերպության կամ անհատի, այլ եկեղեցու դեմ է. եկեղեցի, որի մի մասնիկն ենք մենք:
-Ամառային դահլիճն այսօր գրեթե չի երեւում անցորդին, մուտքը փակել են սրճարանն ու ավտոլվացման կետը, դահլիճ մտնելն այսօր արդեն իսկ գրեթե անհնար է: Մինչ Կառավարության այս որոշումը որեւէ քայլ արե՞լ եք իրավիճակը շտկելու ուղղությամբ:
-Կոնկրետ ամառային դահլիճի հետ կապված ոչ մի ակցիա չենք արել: Նման դեպքերը շատ են մեր քաղաքում: Ես պարզապես ուզում եմ, որ հստակեցվի այն հանգամանքը, որ եթե կառույցը ճարտարապետական արժեք ունի, անբարեկարգ վիճակը չպետք է այն քանդելու պատճառ դառնա: Ինչ-որ առումով նույնիսկ լավ է, որ հարցն այսքան թեժացավ, որովհետեւ քննարկման հարցը նաեւ այլ ընթացք ստացավ: Ես համոզված եմ, որ հասարակական նման ակտիվությունը թույլ չի տա, որ հարցն ամփոփվի կառույցը չքանդելու որոշմամբ: Հարցի վերջնական լուծման համար ամառային դահլիճը պետք է վերանորոգել:
Մի ժամանակ, երբ օպերայի շենքի տարածքում էին սրճարաններ կառուցում, ես դեռ ուսանող էի եւ շատ ակտիվ պայքարել եմ: Բայց դա հարցի մյուս կողմն է, որովհետեւ սրճարանի առկայությունը բոլորովին չի նվազեցնում օպերայի շենքի ճարտարապետական արժեքը: Ես կրկնում եմ` կան ճարտարապետական գլուխգործոց եկեղեցիներ, որոնք այսօր ոչնչացման եզրին են, դրանց կարգավիճակը, սակայն, բոլորովին չի նսեմացնում ճարտարապետական արժեքը:
-Պայքարի փորձ ունեցող երիտասարդ եք: Ինչո՞վ է առանձնանում պայքարը, երբ հակառակ կողմում եկեղեցին է: Ի՞նչ բացասական շահարկումների առիթ է դա տալիս:
-Խնդիրը շատ նուրբ է: Այս դեպքում նախաձեռնությունն ընկալվում կամ կարող է ընկալվել որպես հակաեկեղեցական, հակաէջմիածնական ակցիա: Ցավով պետք է նշեմ, որ անգամ նախաձեռնության անդամների շրջանում կան երիտասարդներ, որ առիթն օգտագործում են հակաեկեղեցական իրենց տրամադրությունները տարածելու համար: Մենք ամեն ինչ անում ենք` խմբում քաղաքական եւ հակաեկեղեցական տրամադրությունները սաստելու համար: Facebook-ի մեր էջում ընդգծված ծայրահեղ դիրքորոշումներով մեկնաբանությունները, օրինակ, չենք տեղադրում:
-Ասել է թե` գիտակցում եք, որ նախաձեռնությունը կարող է նաեւ կոնկրետ շահեր հետապնդող ուժերի ձեռքում գործիք դառնալ:
-Իհարկե գիտակցում ենք եւ անում ենք ամեն ինչ` դրանից խուսափելու համար: Կարծում եմ` առայժմ հաջողվում է:
Մանե Մադոյան
© 2009 - 2010. Neo ARCH Lab & Sarhat Petrossian. All right reserved.
-Ինչո՞ւ այս նախաձեռնությունը անհամեմատ ավելի մեծ արձագանք ստացավ:
-Դրա համար թերեւս 3 հիմնական պատճառ կա: Նախ ամառային դահլիճի ճարտարապետական նշանակությունը համախմբել է ճարտարապետների հանրույթի գրեթե բոլոր ներկայացուցիչներին: Երկրորդ որոշիչ պայմանը սոցիալական ցանցերի աննախադեպ ակտիվությունն էր: Ընդամենը 2 օրվա ընթացքում մեզ միացան 2000 հոգի: Այս երկու գործոնները հաստատում էին, որ իսկապես կա հասարակական պահանջ, եւ պետք է պայքարել այդ պահանջը շահագրգիռ կողմերին հասցնելու համար: Երրորդ հարցն այն է, որ այս դեպքում պայքարը ոչ թե շահույթ հետապնդող որեւէ կազմակերպության կամ անհատի, այլ եկեղեցու դեմ է. եկեղեցի, որի մի մասնիկն ենք մենք:
-Ամառային դահլիճն այսօր գրեթե չի երեւում անցորդին, մուտքը փակել են սրճարանն ու ավտոլվացման կետը, դահլիճ մտնելն այսօր արդեն իսկ գրեթե անհնար է: Մինչ Կառավարության այս որոշումը որեւէ քայլ արե՞լ եք իրավիճակը շտկելու ուղղությամբ:
-Կոնկրետ ամառային դահլիճի հետ կապված ոչ մի ակցիա չենք արել: Նման դեպքերը շատ են մեր քաղաքում: Ես պարզապես ուզում եմ, որ հստակեցվի այն հանգամանքը, որ եթե կառույցը ճարտարապետական արժեք ունի, անբարեկարգ վիճակը չպետք է այն քանդելու պատճառ դառնա: Ինչ-որ առումով նույնիսկ լավ է, որ հարցն այսքան թեժացավ, որովհետեւ քննարկման հարցը նաեւ այլ ընթացք ստացավ: Ես համոզված եմ, որ հասարակական նման ակտիվությունը թույլ չի տա, որ հարցն ամփոփվի կառույցը չքանդելու որոշմամբ: Հարցի վերջնական լուծման համար ամառային դահլիճը պետք է վերանորոգել:
Մի ժամանակ, երբ օպերայի շենքի տարածքում էին սրճարաններ կառուցում, ես դեռ ուսանող էի եւ շատ ակտիվ պայքարել եմ: Բայց դա հարցի մյուս կողմն է, որովհետեւ սրճարանի առկայությունը բոլորովին չի նվազեցնում օպերայի շենքի ճարտարապետական արժեքը: Ես կրկնում եմ` կան ճարտարապետական գլուխգործոց եկեղեցիներ, որոնք այսօր ոչնչացման եզրին են, դրանց կարգավիճակը, սակայն, բոլորովին չի նսեմացնում ճարտարապետական արժեքը:
-Պայքարի փորձ ունեցող երիտասարդ եք: Ինչո՞վ է առանձնանում պայքարը, երբ հակառակ կողմում եկեղեցին է: Ի՞նչ բացասական շահարկումների առիթ է դա տալիս:
-Խնդիրը շատ նուրբ է: Այս դեպքում նախաձեռնությունն ընկալվում կամ կարող է ընկալվել որպես հակաեկեղեցական, հակաէջմիածնական ակցիա: Ցավով պետք է նշեմ, որ անգամ նախաձեռնության անդամների շրջանում կան երիտասարդներ, որ առիթն օգտագործում են հակաեկեղեցական իրենց տրամադրությունները տարածելու համար: Մենք ամեն ինչ անում ենք` խմբում քաղաքական եւ հակաեկեղեցական տրամադրությունները սաստելու համար: Facebook-ի մեր էջում ընդգծված ծայրահեղ դիրքորոշումներով մեկնաբանությունները, օրինակ, չենք տեղադրում:
-Ասել է թե` գիտակցում եք, որ նախաձեռնությունը կարող է նաեւ կոնկրետ շահեր հետապնդող ուժերի ձեռքում գործիք դառնալ:
-Իհարկե գիտակցում ենք եւ անում ենք ամեն ինչ` դրանից խուսափելու համար: Կարծում եմ` առայժմ հաջողվում է:
Մանե Մադոյան
Comments